چگونه یک استارت‌آپ را آغاز کنیم؟

۶۳۳ بازديد
گسترش تکنولوژی در جهان، مردم را به سمت استفاده از امکاناتی می‌برد که زندگی را آسان‌تر کند. ایجاد استارت‌آپ پاسخی به نیازهای آینده مردم است.


در عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات که هر لحظه وسایل و امکانات جدیدی وارد زندگی مردم می‌شود؛ راه‌اندازی کسب‌ و کاری با درآمد بالا یک ضرورت است. به‌ خصوص برای نسل جوانی که حوصله انجام کارهای روزمره را ندارند.


اما چگونه باید یک استارت‌آپ را شروع کرد؟

برای این کار باید جلوتر از زمان خود زندگی کنید. در واقع شرط موفقیت در یک استارت‌آپ این است که خوب نیاز جامعه را بشناسید و زودتر از دیگران به آن پاسخ بدهید.
کسی که بخواهد سهمی در دنیای مدرن داشته باشد، باید از هم‌عصران خود جلوتر باشد و با آینده‌نگری و یافتن نیازهای 5 یا 10 سال آینده، پاسخی برای این نیازها پیدا کند. دائماً باید از خود بپرسد که دنیا چه چیزی کم دارد و مردم به چه چیزهایی نیاز پیدا می‌کنند؟
تنها فکر کردن کافی نیست بلکه باید فهرستی تهیه‌ کرده و آنچه به نظر مهم می‌رسد مکتوب کنید. صحبت کردن با مردم، پرسیدن، تفکر نوآورانه از مواردی است که به شکل‌گیری استارتاپ کمک می‌­کند.

اهمیت مشاوره

پس‌ از آن باید طرح اولیه تهیه کرد و ایده موردنظر را پرورش داد. اما این کار با مشورت گرفتن از افراد خبره ثمربخش می‌شود. مشاوران هر حوزه، سال‌های سال در آن حرفه تخصص دارند و می‌توانند ایده‌های ناب و بهتری به شما هدیه دهند.
برای شروع باید طرح خود را حداقل به 100 نفر که در مورد ایده شما تخصص دارند صحبت کرد و نظرات آن‌ها را یادداشت نمود تا بتوان نقاط مثبت و منفی هر کدام را یافته و در جهت اصلاح آن برآمد.

در جستجوی سرمایه‌گذار

بعد از مشاوره‌های فراوان، بار دیگر طرح و ایده خود را بازنویسی کرده تا به یک طرح منسجم و هدفمند تبدیل شود. سپس به دنبال شریک یا سرمایه‌گذار باید گشت تا با طرح شما همراهی کند و برای موفقیت به شما کمک کند. برای جلب نظر سرمایه‌گذار لازم است تصویر روشنی از طرح و میزان سود آن برای او ترسیم کنید تا او به‌درستی تصمیم‌گیری کند.
مرحله بعدی ثبت شرکت خود در سازمان وابسته به آن شرکت است. ممکن است ایده شما در خصوص تاکسی‌های اینترنتی باشد و برای ثبت شرکت به سازمان تاکسی‌رانی مراجعه کنید. برخی استارتاپ‌ها هم برای ثبت ایده خود می‌توانند به پارک علم و فناوری رفته و کار خود را ثبت کنند.

بازاریابی

در طول فرایند جلب سرمایه‌گذار و ثبت استارتاپ، باید ایده خود را عملیاتی کنید و آن را چند گامی به جلو ببرید. اجازه دهید همه بدانند که چه چیزی ساخته‌اید. یکی از مهم‌ترین مراحل راه‌‌اندازی یک کسب‌ و کار مناسب یافتن مخاطب و بازاریابی برای آن است. باید به دنبال افرادی باشید که ایده شما به زندگی آن‌ها کمک می‌کند. اگر بازخوردهای مثبتی گرفتید، سرعت کار خود را بیشتر و دامنه مشتری‌های خود را گسترده‌تر کنید. اما اگر بازخورد مخاطبان منفی بود، نگران نباشید. بسیاری از شرکت‌های موفق چندین بار ایده خود را اصلاح و مشکلات موجود را حل می‌کنند. بعد از اصلاح، دوباره به دنبال مشتری بروید و او را متقاعد کنید که ایده شما، زندگی آن‌ها را دگرگون می‌کند.

بسیاری از شرکت‌های موفق چندین بار ایده خود را اصلاح و مشکلات موجود را حل می‌کنند. بعد از اصلاح، دوباره به دنبال مشتری بروید و او را متقاعد کنید که ایده شما، زندگی آن‌ها را دگرگون می‌کند


یکی از بهترین بسترهای معرفی یک استارتاپ، استفاده از شبکه‌های مجازی است. البته تنها ایجاد یک صفحه اختصاصی کافی نیست. بلکه باید با تبلیغات در کانال‌ها و صفحات مشابه، خود را به دیگران معرفی کرده و آن‌ها را مجبور به بازدید از صفحه خود کنید.
سعی کنید هر هفته یا هر ماه 5 درصد به مخاطبان خود اضافه کنید. البته در کنار بازاریابی، باید دائماً ایده خود را بازنگری کرده و نواقص موجود را مرتفع کرد. اگر این کارها را به‌ صورت چند سال (حداقل 4 سال) ادامه دهید، مشتری شما میلیونی شده و محصول شما تبدیل به برندی عمومی خواهد شد. به این صورت شما در کمتر از 5 سال استارتاپی ایجاد کردید که ماهیانه میلیون‌ها تومان به‌حساب شرکت واریز شده و در کار خود موفق شده‌اید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.