گول پیامک‌های فعالسازی گوشی و تهدید به قطع شدن را نخورید!

۶۱۹ بازديد
اخیراً گزارشاتی مبنی بر دریافت پیامک جعلی فعال‌سازی گوشی برای تعدادی از کاربران منتشر شده است. ظاهراً این پیامک‌ها برای گول زدن کاربران منتشر شده و سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا نسبت به آنها هشدار داده و از کاربران خواسته تا در زمان دریافت پیامک دقت داشته باشند.

حمیدرضا دهقانی‌نیا در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری مهر در رابطه با پیامکی که به کاربران اعلام می‌کند برای جلوگیری از قطع شدن شبکه موبایل باید تا 24 ساعت جهت فعال‌سازی اقدام کنید، توضیحاتی ارائه داده است. دهقانی‌نیا در این خصوص گفته:

مردم حتماً باید دقت کنند! هر پیامی که از سمت سامانه همتا به مخاطبان ارسال می‌شود یک سربرگ یا تابلویی دارد که عبارت "همتا (Hamta)" را نشان می‌دهد؛ یعنی شماره‌ای نیست و فقط کلمه همتا نوشته شده است.

او در ادامه عنوان کرد که اگر مردم به همین یک نکته توجه کنند، قطعاً فریب نخواهند خورد. دهقانی‌نیا همچنین یک بار دیگر تأکید کرد که در زمان خری گوشی تلفن همراه، خریداران نیاز نیست که هیچ هزینه‌ای برای رجیستری دستگاه بپردازند. از همین رو، اگر فروشنده‌ای برای رجیستری قصد دریافت هزینه از آنها را دارند، نباید از او گوشی خریداری کنند.

توصیه سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق در زمان خرید گوشی

دهقانی‌نیا با اشاره به عدم نیاز به پرداخت هزینه رجیستری در زمان خرید، عنوان کرد که در هنگام خرید، فرایند باید به‌ترتیب طی شود:

  1. ابتدا فاکتور را از فروشنده اخذ شود.
  2.  در محل، استعلام اصالت گرفته شود.
  3. گوشی فعالسازی شود.
  4. پس از اینکه انتقال مالکیت انجام شد، سر فرصت در کارتابل خود در سامانه همتا گوشی خود را تعریف کنند.

طبق گفته او هر ایرانی در این سامانه یک کارتابل دارد. در تصویر پایین نمونه‌ای از پیامک‌های فاقد اصالت که از سوی کلاهبرداران به نام سامانه همتا ارسال می‌شود، قابل مشاهده است. همانگونه که مشاهده می‌کنید این پیامک از یک شماره ارسال شده است، در حالی که اگر از سوی سامانه همتا پیامکی به مخاطب ارسال می‌شد، به جای شماره، کلمه همتا درج می‌شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.